.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هتل‌ها خالي، مسافركاشانه‌ها لبريز

به گفته ريیس هیات مدیره جامعه هتلداران گیلان، هتل‌ها سالانه‌ها ارزش افزوده‌ بسياري ايجاد مي‌كنند اما در حال حاضر اين‌ هتل‌ها در مقابل مسافرکاشانه‌های غیرمجاز و مراکز اقامتی دولتی در یک کفه نابرابر ترازو قرار داده شده‌اند که اگر این روال ادامه یابد به زودی شاهد تعطيلي هتل‌های این استان خواهیم بود.

به گزارش شمال نیوز ،حسن مهرورز اصلی در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب افزود: هتل‌های استان گیلان مکانی برای مسافرانی است که جایی در مسافرکاشانه و یا در مدارس برای استراحت نداشته‌اند و براین اساس مجبورند به هتل‌ها بیایند.

وی ادامه داد: در تمامی ایام سال چه در ایام پیک سفر و چه در سایر فصول هتل‌های این استان خالی از مسافران هستند و این در حالیست که بیشتر مسافران یا به چادر خوابی می‌پردازند و یا در مسافرکاشانه‌های غیرمجاز و یا اماکن دولتی به سر می‌برند.

وی با انتقاد از فعالیت تابلو به دستان غیرمجاز تحت عنوان «اتاق خالی» در برخی از شهرستان‌های استان گیلان، اظهار کرد: ادامه این روند آسیب جدی به صنعت هتلداری این استان وارد مي‌كند، ضمن اينكه اين‌گونه اقدامات حیثیت استان را زیرسوال می‌برد چراكه بسیاری از این ویلاها و مسافرکاشانه‌ها به صورت غیرمجاز پذیرای مسافران و گردشگران هستند.

ريیس هیات مدیره جامعه هتلداران گیلان اذعان کرد: در سال‌های اخیر آموزش و پرورش در فصل تابستان و نوروز، مدارس خود را در اختیار فرهنگیان قرار می‌داد به طوری‌که در حال حاضر تمامی مسافران می‌توانند از فضای مدارس جهت اسکان استفاده کنند و ارائه چنین خدمات ارزان و سطح پایین توقع گردشگران را تغییر داده است و مسافران به دلیل ارزان بودن این مکان‌ها تمایل زیادی برای اسکان در این مراکز دارند.

وی افزود: این امر به ضرر جامعه هتلداران استان گیلان است، استانی که سال گذشته مقام سوم کشور را در زمینه جذب گردشگر كسب كرد.

وی متذکر شد: در سال 91 به هیچ عنوان شاهد افزایش نرخ ارائه خدمات در هتل‌های گیلان نبوده‌ایم، قانون‌گذاران قوانین خوبی را برای حمایت از جامعه هتلداران به تصويب رسانده‌اند اما در اجرای این قوانین در استان با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: 76 هتل و هتل آپارتمان در استان گیلان آماده پذيرايي از مسافران هستند و حداقل و حداکثر قیمت تعیین شده براساس تعداد ستاره‌ها و خدماتی که ارائه می‌کنند چیزی حدود 32 تا 156 هزار تومان است که بسیاری از این هتل‌ها به دلیل استقبال کم مسافران و در نتیجه خالی بودن اتاق‌ها حاضرند با درصد قابل ملاحظه‌ای تخفیف به ارائه خدمت بپردازند.

مهرورز در پایان ضمن تشکر از حمایت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان خواستار حمایت جدی دولت از هتلداران شد و بیان كرد: باید بسترهای سرمایه‌گذاری در این حرفه برای رونق بخش اشتغال‌آفرینی گردشگری از سوی دولت فراهم شود.

برای روشن‌تر شدن دليل عدم استفاده مسافران از هتل‌ها سري به مسافران چادر خواب زدیم تا دلیل آنان برای چادرخوابی را نيز جویا شویم.

مردي که با همسر و دو فرزند خود از كرمان به گيلان سفر كرده و در حاشیه یک خیابان منتهی به باغ چادر زده است در اين باره به خبرنگار ایسنا گفت: شرایط اقتصادی جامعه و حتی مردمانی که تصمیم به سفر می‌گیرند سخت شده و هزينه‌ها آنقدر بالاست که انجام یک سری از کارها مانند اجاره سوئیت و یا اقامت در هتل برای شخصی که زندگی کارمندی یا کارگری دارد و از اقشار متوسط جامعه محسوب می‌شود، بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: من هم علاقه‌مند هستم که شب را در یک محیط امن و راحت سپری کنم اما شرایط اقتصادیم اجازه این کار را به من نمی‌دهد و ترجیح می‌دهم یک بار چادری به قیمت 20 تا 30 هزار تومان بخرم و بارها در مسافرت از آن استفاده کنم.

خانمي که از تهران به همراه همسر و فرزندش در کنار ساحل چادر زده است نيز به خبرنگار ایسنا گفت: سفر و گردش برای ما که در پایتخت هستیم حکم یک امر واجب را دارد چراكه تهران داراي شلوغی بیش از اندازه، ترافیک و آلودگي بسيار زياد است.

وی در خصوص دلیل نصب چادر در کنار ساحل گفت: من و همسرم ترجیح می‌دهیم در جایی آرام و فضای باز استراحت کنیم و از طبیعت لذت ببریم، همچنین تلاش داریم با کمترین هزینه سفر چند روزه را به پایان برسانیم چراكه بايد به فكر آينده فرزندمان باشيم و برايش پس‌انداز كنيم، براین اساس با چادر زدن در کنار ساحل هم از شنیدن صدای موج‌ها لذت می‌بریم و هم هزینه‌ای معادل 50 تا صد هزار تومان بابت هر شب اقامت در هتل پرداخت نمی‌کنیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.